Ważna sesja Rady Miasta

Wybrałem się dziś na sesję Rady Miasta. Przedmiotem obrad i mojego zainteresowania było kilka ważnych dla naszego miasta uchwał.

Po pierwsze dziś odbyło się pierwsze czytanie uchwały budżetowej 2016. Niestety nie spotkała się ona ze zbyt dużym zainteresowaniem miejskich Radnych, toteż nie dowiedziałem się nic więcej, niż wiedziałem już z materiałów zamieszczonych w internecie.

Drugą ważną sprawą była propozycja podwyżek cen komunikacji miejskiej. W tej sprawie zabrałem już głos, o czym pisałem kilka dni temu. Niestety moje argumenty nie trafiły do radnych koalicji i uchwała została przyjęta. Na szczęście projekt cennika biletów został zmodyfikowany i podstawowym biletem pozostanie bilet 30-minutowy uprawniający do przejazdu na całej długości trasy. Jego cena wzrośnie do 3,20 zł. Podwyżka wejdzie w życie 1. lutego 2016 roku. Co ciekawe radni, uzasadniając podwyżkę używali wielu, często absurdalnych, argumentów. Jeden z nich stwierdził, że finansując komunikację publiczną z budżetu miasta zamiast z podwyżek cen biletów zmuszamy do „zrzucania się” wszystkich mieszkańców Lublina, często nie korzystających z autobusów. Szkoda, że takie argumenty nie pojawiają się podczas dyskusji na temat nieprzemyślanych inwestycji drogowych, stadionów, czy dofinansowywania kiepskich klubów sportowych. Nie sposób też nie zauważyć, że skuteczna komunikacja miejska jest korzystna dla wszystkich mieszkańców, bo czystszym powietrzem oddycha dzięki niej każdy z nas. W mniejszych korkach stoją dzięki niej kierowcy. Będę dalej zabiegać, żeby ta podstawowa wiedza urbanistyczna trafiała do osób, od których zależy rozwój naszego miasta.

Trzecia interesująca mnie podczas dzisiejszej sesji sprawa to zmiana miejscowego planu zagospodarowania przy ul. Jutrzenki na Czubach. Uchwała została przyjęta, toteż proces zmiany planu niebawem się rozpocznie. Na prośbę jednego z miejskich radnych będę uczestniczył w tym procesie, aby wspólnie przypilnować uchwalenie jak najkorzystniejszych rozwiązań planistycznych dla tego terenu.

Autor:
Krzysztof Wiśniewski

Skomentuj

